Pentukurssi

© Tiina-Maria Fagerström

Ilmoittautuminen pentukurssille on auki.

Etelä-Hämeen Koirakerhon pentukurssi, kevät 2024

Kurssi pidetään neljänä toukokuun keskiviikkona, 8., 15., 22., ja 29.5.2024 klo 18 – 19.
Koulutuspaikat: E-HKK:n Keinumäen koulutuskenttä Rengossa (Tallimäentie 53, 14300 Renko), sekä Kantolan puisto ja Kaupunginpuisto Hämeenlinnassa. Päiväkohtaiset koulutuspaikat tarkentuvat myöhemmin.

Kouluttajat: Hannele Kettunen, p. 045 6477 170, hakettunen@hotmail.com sekä Marja Vaittinen.

Ilmoittautumiset: sähköpostilla Hannelelle. Kurssin hinta E-HKK:n jäsenille 40€ ja ei-jäsenille 50€. Kurssimaksu laskutetaan ennen kurssia.

Koulutuksiin ovat tervetulleita kaikki penturokotuksensa saaneet koirat noin vuoden ikäisiin saakka. Kurssi toteutuu, jos ilmoittautuneita koirakoita on vähintään kaksi. Kurssille otetaan enintään viisi koirakkoa ilmoittautumisjärjestyksessä. Mikäli koiran ohjaajana toimisi alle 15-vuotias henkilö, toivotaan huoltajan yhteydenottoa kouluttajaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Yleistä
Pääpaino kurssilla on pennun ja omistajan välisen yhteistyön tukemisessa ja pennun tottumisessa toisten koirakoiden seuraan. Tähän pyrimme pienten harjoitteiden kautta, joissa voi olla teemana esimerkiksi rally-toko, nenätyöskentely tai koiranäyttelyissä tarvittavat taidot. Koulutus perustuu toivotusta käyttäytymisestä palkitsemiseen. Jokainen pentu huomioidaan yksilönä. Toiveita harjoitteisiin liittyen saa esittää, ja koulutusteemat muotoutuvat ryhmän mukaiseksi. Tehtävät suoritetaan osin ryhmänä ja osin yksi
koirakko kerrallaan.

Koirakon ei tarvitse osata mitään erityistä ennen kurssille tuloa. Kurssipäivien sisältö liittyy toisiinsa löyhästi, eikä ole ongelma, jos joku kerta jää välistä.
- Älä ruoki pentua juuri ennen koulutukseen tuloa.
- Korjaa koirasi jätökset koulutuspaikan liepeiltä.
- Älä tule kurssikerralle sairaan pennun kanssa.
- Ilmoita poissaolosta kouluttajalle.

Mitä mukaan?
Rokotustodistus mukaan ensimmäiselle kurssikerralle!
Kaikille koulutuskerroille mukaan pennulle sopivia nameja (paljon ja pieniksi leikattuja), vetoleikkiin sopiva lelu, heitettäväksi sopiva lelu, valjaat tai kaulapanta (ei vedonestovaljaita), tavallinen hihna (ei fleksiä), juomavettä ja -kuppi, kakkapusseja sekä iloista mieltä.