Agility

Agility on koiraurheilumuoto, joka sopii kaikenrotuisille ja -kokoisille fyysisesti terveille koirille. Lajia voi harrastaa joko tavoitteellisesti tai vain omaksi ilokseen, pääasia on iloinen yhteinen tekeminen.

Etelä-Hämeen Koirakerho järjestää koulutuksia kaikentasoisille koirakoille ja ohjaajille. Lajin aloittaminen kerhossamme edellyttää E-HKK:n jäsenyyttä sekä lisenssin hankkimista.

© Johanna Lyömilä

Ryhmäkuvaukset:

Alkeet: Ryhmässä perehdytään agilityn perusideaan, esteisiin ja erilaisiin perusohjauksiin. Tavoitteena saada ohjaajalle mielikuva lajista ja koiralle perusteet lajin harrastamiseen. Koirien alaikäraja 10kk.

Alkeisjatko: Alkeet ryhmän jatkoryhmä missä vahvistetaan yksittäisten esteiden suoritusvarmuutta ja harjoitellaan etenemistä esteiden välillä.

Osaavat: Yksittäiset esteet osaava koirakko. Opetellaan suorittamaan pieniä ratoja ja syvennetään aikaisemmin opittuja taitoja.

Kisavalmiit ja kisaavat: Ratoja suorittava koirakko, joka osaa esteet. Kisaava tai kisaamaan tähtäävä.

Hupility drive-in: Itsenäiset agilitytreenit, joissa ei ohjattua koulutusta. Treenivuoroista ilmoitetaan facebookryhmässämme.

Agilityn ratatreenit: Kisanomaiset treenit, kisanomaisilla häiriöillä. Sopii ratoja suorittaville koirakoille, joka osaa esteet. Kisaava tai kisaamaan tähtäävä.

Kaikilla E-HKK:n ryhmissä treenaavilla pitää olla voimassaoleva lisenssi, jossa kisaavilla edustusseurana Etelä-Hämeen Koirakerho ry.